چگونه لیزر دندانپزشکی به ایمپلنت دندان کمک می کند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 23
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 34
:: بازدید ماه : 1027
:: بازدید سال : 2426
:: بازدید کلی : 11753

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

چگونه لیزر دندانپزشکی به ایمپلنت دندان کمک می کند؟
یک شنبه 24 مهر 1401 ساعت 13:46 | بازدید : 350 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

 

ایمپلنت های دندانی یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند و لیزر دندانپزشکی یک انتخاب هوشمندانه برای قرار دادن ایمپلنت است. لیزر درمانی مزایای بالینی زیادی در مقایسه با چاقوی جراحی و تیغه ها دارد - از جمله کنترل دقیق تر به پزشک و راحتی بیشتر برای بیمار.

لیزرهای دندانی دستگاه‌های پزشکی هستند که از نور دقیق متمرکز برای درمان بافت استفاده می‌کنند. نور لیزر دارای طول موج خاصی است. قدرت در یک پرتو کوچک باریک مهار می شود و یک نور بسیار با شدت بالا ایجاد می کند. لیزرها دقیق هستند و می توانند بر روی نواحی ریز تمرکز کنند و آنها را برای جراحی های بسیار دقیق دندان به جای مته یا اسکالپل عالی می کند. لیزر جایگزینی مطمئن و ملایم برای ابزارهای سنتی دندانپزشکی است. آنها به جراحان دهان و دندان‌پزشکان اجازه می‌دهند کارهای پیچیده‌تری را انجام دهند، از دست دادن خون را کاهش دهند، ناراحتی بعد از عمل را کاهش دهند، احتمال عفونت زخم را کاهش دهند و به بهبود زخم بهتری دست یابند تا بیماران سریع‌تر به لبخند زدن برگردند.

ایمپلنت دندان چیست؟

مراقبت های عمومی و مداوم دندان می تواند از بسیاری از مشکلات در مسیر زندگی شما جلوگیری کند. با این حال، همین زندگی همچنین می‌تواند مانع از انجام مراقبت‌های معمول و مناسب دندان‌ها شود. در طول زندگی ممکن است دندان یا دندانی را از دست داده باشید یا دندان هایی که دارید فرسوده شده باشید. لبخند شما برای تمام جنبه های زندگی شما مهم است، مانند: به صورت حرفه ای، اجتماعی و داخلی. احساس خوب در مورد لبخند زدن به کسی یا اینکه خود را آنطور که می خواهید منعکس کنید، برای اعتماد به نفس بسیار مهم است که به شما کمک می کند در جهان حرکت کنید. تکنولوژی دندانپزشکی راه درازی را پیموده است تا با دادن دندان‌ها و لبخندی که می‌خواهید به شما در این تلاش‌ها کمک کند. زمانی که پروتزها گزینه هایی را ارائه می کردند، اکنون ایمپلنت های دندانی داریم. ایمپلنت را می توان برای یک دندان به همه دندان های شما استفاده کرد.

ریشه مصنوعی ایمپلنت دندانی

ایمپلنت های دندانی دارای یک ریشه مصنوعی هستند که به تحریک استخوان فک شما ادامه می دهد. بدون تحریک، استخوان فک شما به ناچار و در نهایت رو به زوال خواهد بود. ایمپلنت ها ریشه مصنوعی را فراهم می کنند که به استخوان فک شما می چسبد و تحریک لازم را به آن می دهد. مهم است که خیلی دیر نکنید زیرا یکپارچگی استخوان فک شما ممکن است فاقد استحکامی باشد که برای موفقیت کامل ایمپلنت ضروری است. به دلیل ریشه، ایمپلنت‌ها راحت‌تر از پروتز معمولی قرار می‌گیرند و همچنین می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به استخوان که در طول زمان رخ می‌دهد و اغلب با دندان مصنوعی دیده می‌شود، کمک کند. اگر دندان‌هایتان از دست رفته باشد، دندان‌های دیگر به مرور زمان به سمت پر کردن فضای خالی تغییر می‌کنند. این می تواند مشکلات احتمالی آینده را ایجاد کند که در طول زمان هزینه بیشتری خواهد داشت. قرار دادن ایمپلنت دندان های شما را به درستی قرار می دهد.

پیچ تیتانیومی ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک پیچ تیتانیومی است که مستقیماً در استخوان فک قرار می گیرد. پس از کاشت ایمپلنت، نیاز به بهبودی دارد. معمولاً دوره بهبودی حدود یک دو تا چند هفته است. ایمپلنت‌ها به استخوان فک شما می‌چسبند و این چیزی است که امکان اضافه کردن قطعات سفارشی که جایگزین دندان‌های از دست رفته شما می‌شوند را فراهم می‌کند. این ایمپلنت‌های دائمی جابجا نمی‌شوند و نمی‌لغزند و حتی تا زمانی که نیاز به تمیز کردن روتین نزد دندانپزشک خود و هنگام غذا خوردن دارید، راحت می‌مانند. گاهی اوقات با استفاده از پروتز ممکن است مدتی طول بکشد تا اینکه به طور معمول به طور کامل صحبت کنید. ممکن است برای تلفظ کلمات روزانه مشکل داشته باشید و این می تواند زمان خجالت آور باشد، اما با ایمپلنت، این واقعاً اتفاق نمی افتد. ایمپلنت ها مانند دندان های معمولی عمل می کنند، حرکت می کنند، به هم می سایند.

علائم کاشت دندان چیست؟

بر کسی پوشیده نیست که استفاده از ایمپلنت های دندانی پیشرفته ترین روش برای ترمیم دندان های کاملا از دست رفته است. بر اساس آمارهای بین المللی، کارایی و از همه مهمتر طول عمر سازه ها پس از درمان ایمپلنت دندان از روش های کلاسیک پروتز مورد استفاده در پروتز بالاتر است. چندین مورد از آنها وجود دارد:

  • مهم‌ترین نشانه برای استفاده از ایمپلنت‌های دندانی، نقص دندانی منفرد شامل دندان‌های سالم و سالم است. این بدان معناست که فرض اصلی ایمپلنت‌های دندانی تک دندان، در دسترس بودن دندان‌های مجاور سالم و تمایل به حفظ سلامت آن‌ها به منظور عدم ساییدن آن‌ها برای روکش‌ها، بریج‌ها و سایر ساختارها است.
  • نشانه دیگر محدود بودن نقص در دندان است. اگر فردی 2 یا 3 دندان از دست داده باشد، می توانید با استفاده از ایمپلنت دندان آن ها را بازیابی کنید. در این مورد، چندین نسخه وجود دارد که آزادی را برای دندانپزشک و مقداری انتخاب را برای بیمار فراهم می کند.
  • نشانه زیر: نقص دندان انتهایی، یعنی زمانی که آخرین دندان در ردیف وجود ندارد. این نوع نقص باعث ایجاد مشکلاتی برای سایر پروتزها شده و همچنان ادامه دارد زیرا برای پروتز کلاسیک تنها یک نقطه تکیه گاه به شکل دندان قبلی وجود دارد. در مورد ایمپلنت دندان، این مشکل حل شده است – ایمپلنت تقریباً نسبت به وجود دندان در محیط خود بی تفاوت است.
  • فقدان کامل دندان، به ویژه در ارتفاع پایین تر فرآیندهای آلوئولی. این نوع آدنسی نشانه ای برای کاشت و پروتزهای متحرک است. اما اگر فردی از نظر ذهنی آمادگی برداشتن دندان مصنوعی را در شب از دهان ندارد، یعنی دندان‌ها را روی قفسه قرار می‌دهد، می‌توانید از ایمپلنت‌های دندانی به عنوان یک روش جایگزین برای درمان استفاده کنید.
  • عدم تحمل دندان مصنوعی در نتیجه افزایش حساسیت به آکریلات (جزء اصلی پروتز) یا با رفلکس شفاف گگ. همه چیز واضح است: اگر مردی نتواند از دندان مصنوعی استفاده کند، تنها جایگزین ایمپلنت دندان است.
  • عدم انسداد عملکردی (بستن دندان ها) و در نتیجه ظهور درد.

مزایای روش کاشت دندان با لیزر

زندگی با درست و به روزترین فناوری دندانپزشکی آسان تر می شود. با ایمپلنت‌های دندانی می‌توانید به‌طور دائم آنچه را که سال‌ها یا لحظات ساییدگی دندان انجام داده‌اند اصلاح کنید. متخصصان ایمپلنت فوری با لیزر مناسب شما را به خوردن، صحبت کردن و لبخند زدن، به طور معمول و با عملکرد کامل یک لبخند کامل و معمولی وادار می کنند. با ادامه فناوری، راه‌های بهتری پیدا می‌کنیم که ماندگاری بیشتری دارند و در حال حاضر ایمپلنت‌ها از بسیاری از روش‌های دیگر در طول عمر پیشی می‌گیرند.

تا همین اواخر، دندانپزشکی ایمپلنت چیزی فوق العاده به نظر می رسید. امروزه این یک روش دندانپزشکی نسبتاً رایج است که دندانپزشکان هر روز آن را ارائه می دهند. بسیاری از دندانپزشکان فکر می کنند لیزر آینده دندانپزشکی است. لیزر بهترین نتیجه، بهبودی بهتر و سریعتر و عقیمی مطلق و کمبود خون را فراهم می کند.

یکی از دلایلی که دندانپزشکی لیزر شتاب گرفته و محبوبیت زیادی را تجربه کرده است، مزایای بسیار زیادی است که ارائه می دهد. یکی از ویژگی های کلیدی تعیین کننده دندانپزشکی لیزری غیر تهاجمی بودن و یک روش بسیار آرام تر و آرامش بخش است. این به این دلیل است که لیزرها در مقایسه با صداهای ناله با صدای بلند و ارتعاشات قوی که هنگام انجام درمان با استفاده از مته های دندانپزشکی سنتی احساس می شوند، تقریباً بی صدا هستند. استفاده از لیزر در دندانپزشکی ایمپلنت مزایای قابل توجهی را در طول روش ایمپلنت فوری با لیزر ارائه می دهد.

  • استفاده از لیزر در دندانپزشکی ایمپلنت آسیب کمتری دارد زیرا با خونریزی همراه نیست.
  • پس از درمان ایمپلنت دندانی با لیزر، پوشش فتوکواگولاسیون تولید می شود که از زخم در برابر ورود میکروارگانیسم ها به عنوان یک پانسمان بیولوژیکی محافظت می کند.
  • در مرحله دوم کاشت دندان با لیزر، زمانی که نیاز به باز کردن مجدد ایمپلنت برای نصب اباتمنت است، نیازی به استفاده از چاقوی جراحی نیست که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است، زیرا ذرات آن می توانند روی سطح ایمپلنت باقی بمانند. ، که ممکن است بیشتر باعث پیدایش جریان های گالوانیکی بین فلزات غیر مشابه (کاشت تیتانیوم و اسکالپل فولاد ضد زنگ) شود.
  • لیزرهای دندانی می توانند با دقت دقیق مورد استفاده قرار گیرند، به این معنی که حداقل آسیب به بافت های اطراف وارد می شود.
  • حداقل خونریزی چون لیزر خون را به لخته شدن تشویق می کند.
  • حداقل خطر عفونت باکتریایی بعد از عمل. این به این دلیل است که لیزر به استریل کردن ناحیه در حین کار کمک می کند.
  • زخم ها ممکن است نیازی به بخیه نداشته باشند، طول کلی عمل را کوتاه می کند و زمان بهبودی را کاهش می دهد.
  • بسته به ترجیحات شما ممکن است نیاز به بیهوشی کاهش یا به طور کلی حذف شود.
  • زخم ها سریع تر بهبود می یابند زیرا بافت نرم قادر به بازسازی سریع تر است. این به معنای کمترین زمان از کار افتادگی است و به زودی می توانید به استفاده از دندان ها و دهان خود به طور معمول برگردید.

روش کاشت دندان با لیزر

خود عمل کاشت دندان با لیزر از 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. ایمپلنتولوژیست تحت بی حسی موضعی، مخاط را با لیزر برش می دهد که بهترین نتیجه، بهبودی بهتر و سریعتر و عقیمی مطلق و کمبود خون را به همراه دارد و سپس با استفاده از دستگاه مخصوص ایمپلنت دندان را جاسازی می کند.

خود ایمپلنت دندان از یک میله استوانه ای ساخته شده از تیتانیوم تشکیل شده است. سپس ایمپلنت از بالا با مخاط پوشانده شده و با بخیه بسته می شود.

بعد از عمل ایمپلنت دندان باید بین 3 تا 6 ماه برای کاشت دندان دائمی صبر کرد و در این زمان دندانپزشک تاج ایمپلنت موقت دندان را نصب می کند. در این مدت ایمپلنت ها با استخوان فک ادغام می شوند و برای ایمپلنت دائمی دندان استفاده می شوند. مخاط روی ایمپلنت فقط با استفاده از لیزر روی ایمپلنت تبخیر می شود و سپس تاج قرار می گیرد.

لیزر درمانی در مورد ایمپلنت های دندانی که دچار مشکل یا شکست می شوند

اگرچه موفقیت طولانی مدت ایمپلنت های دندانی نسبتاً زیاد است و عملکرد و کاربرد آنها به طور گسترده ثبت شده است، بیماری های اطراف ایمپلنت، از جمله موکوزیت اطراف ایمپلنت و پری ایمپلنتیت، رایج هستند و می توانند ثابت کنند که یک معمای بالینی برای پزشکان هستند. لیزر، که مخفف عبارت «تقویت نور از طریق تحریک تشعشعات گسیلی» است، ممکن است یکی از رویکردهای درمانی برای درمان بیماری اطراف ایمپلنت به عنوان مکمل درمان پریودنتال غیرجراحی یا جراحی باشد. لیزرهای تجاری موجود که برای ضدعفونی سطح ایمپلنت استفاده شده اند عبارتند از: دی اکسید کربن (CO2)، دیود، گارنت آلومینیوم ایتریم اربیوم (Er:YAG) و گارنت آلومینیوم ایتریم نئودیمیم (Nd:YAG). هر لیزر به طور کلی دارای یک طول موج ثابت است که خواص پرتو لیزر و اثرات آن بر بافت ها، مواد و میکروب ها را تعیین می کند (شکل 4). به عنوان مثال، انواع خاصی از لیزر برای هدف قرار دادن مواد یا بافت های خاص، به نام کروموفورها، استفاده و طراحی می شوند. اینها ممکن است عبارتند از: آب، خون، رنگدانه، انواع سلول، کلاژن، استخوان، مواد معدنی و/یا باکتری.

نتایج درمانی مثبت در بسیاری از تحقیقات لیزر درمانی برای بیماری‌های اطراف ایمپلنت ثبت شده است، عوامل خطر مخدوش کننده، دوره‌های کوتاه پیگیری، و عدم همگنی و/یا شفافیت در پروتکل‌های لیزر درمانی ممکن است امکان تعمیم داده‌های فعلی را فراهم نکند. شواهد کنونی همچنین داده های متناقض را در مورد کاهش لیزر بارهای باکتریایی روی سطوح دندان، فراتر از آنچه که تنها با درمان پریودنتال غیرجراحی به دست می آید، نشان می دهد. در حالی که مطالعات طولانی مدت و کنترل شده بیشتر برای تعیین اثربخشی کلی لیزر درمانی در درمان بیماری های اطراف ایمپلنت ضروری است، داده هایی در مورد مزایای کوتاه مدت لیزر درمانی وجود دارد.

موارد منع مصرف

موارد منع روش کاشت، اختلالات متابولیک شدید و برخی بیماری های مزمن در مرحله جبران نشده است.

قبلاً فقدان استخوان در ناحیه کاشت یک منع مصرف بود. اما اکنون، به لطف روش‌های جدید کاشت استخوان معدنی دندانی با استفاده از سلول‌های بنیادی، این دیگر منع مصرف ندارد. پس از انجام عمل ایمپلنت دندانی در عرض 3 روز، ممکن است تورم خفیفی در ناحیه عمل و ناراحتی ایجاد شود، بنابراین باید از هیپوترمی و فعالیت بدنی شدید خودداری کرد. بعد از 3 روز بیمار جراحی را فراموش می کند.

روش کاشت دندان به بیماران این امکان را می دهد که از پروتزهای ناراحت کننده امتناع کنند و برای بازیابی دندان های از دست رفته، دندان های سالم مجاور را ساییده نکنند. بسیاری از دندانپزشکان فکر می کنند لیزر آینده دندانپزشکی است. از دندانپزشک خود در مورد استفاده از لیزر برای روش ایمپلنت دندان سوال کنید.

خطرات لیزر دندانپزشکی

وقتی صحبت از مراقبت از دندان به میان می آید، در بسیاری از موارد لیزرهای دندان در واقع ایمن تر از ابزارهای مورد استفاده در درمان سنتی هستند. زیرا بعد از هر بار استفاده نیازی به استریل کردن لیزر نیست و می توان از آنها با دقت دقیق استفاده کرد.

اگرچه لیزر دندانپزشکی به طور کلی یک روش درمانی بسیار ایمن و موثر در نظر گرفته می شود، متاسفانه هیچ تضمینی وجود ندارد که برای هر بیمار مناسب باشد و ممکن است خطراتی در ارتباط با استفاده از آن وجود داشته باشد. خطرات دقیق به نوع درمان بستگی دارد و بنابراین باید در مشاوره اولیه با دندانپزشک خود در مورد مناسب بودن درمان خود صحبت کنید.

برای اطلاع از اینکه آیا لیزر درمانی گزینه مناسبی برای نیازهای دندانی شماست یا خیر، با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید تا در مورد کاندیداتوری شما بیشتر بحث کند و به سوالاتی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد.

هزینه جراحی لیزر ایمپلنت دندان

بنابراین استفاده از لیزر در دندانپزشکی ایمپلنت باعث می شود کاشت راحت تر برای بیمار باشد و بهترین اثر را داشته باشد. هزینه کاشت لیزر به سیستم ایمپلنت و تجربه ایمپلنتولوژیست بستگی دارد. دندانپزشکان از ایمپلنت های دندانی مختلفی استفاده می کنند که امکان ارائه روش لیزر را برای بیماران با امکانات مختلف مواد فراهم می کند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: